Ombudsman verklaart klacht ongegrond, gemeente heeft zich voldoende ingespannen

In een advies heeft de Nationale Ombudsman laten weten dat hij van mening is dat de gemeente Bodegraven-Reeuwijk zich voldoende heeft ingespannen rondom de afhandeling van een aantal specifieke klachten inzake het WKO dossier in de wijk Weideveld en de rol van energieleverancier Eteck hierin. Nadrukkelijk gaat het hier niet om de technische klachten, maar de wijze van communicatie tussen een van de bewoners van de wijk en de gemeente.

Ondanks dat de klacht als ongegrond wordt gezien, geeft de Ombudsman de gemeente wel mee zich te blijven inspannen en bewoners zo actief en transparant mogelijk bij de afhandeling van de problemen te betrekken. Heldere en duidelijk communicatie is noodzakelijk om te hoge verwachtingen te doen voorkomen.

De gemeente heeft aangegeven de aanbevelingen van de Ombudsman over te nemen en de verantwoordelijke wethouder is bereid om samen met een contactpersoon binnen de gemeente het gesprek met de bewoner aan te gaan.

MEER

Deel dit bericht:

Facebook
WhatsApp